Facebook-annonser for bare 50 kroner dagen

By Are Casilla | Facebook Annonser

Are Casilla tenker

Hva om du kan øke salgene dine?

Vet du at å bruke 50 Kroner per dag på Facebook-annonser sansynligvis vil øke resultatene dine?

Tenk at noen selskaper betaler store summer for avisannonser og bare får noen få svar.

Du trenger ikke å gjøre det samme som de gjør.

Den gode nyheten er at …

Du trenger ikke å bruke masse penger på Facebook-annonser for å forbedre resultatet.

Vel, la meg fortelle deg noe …

I løpet av de siste to årene har jeg hjulpet en rekke bedrifter med Facebook-annonser i flere land.

Jeg kjenner flere og flere B2B og B2C bedrifter som har øket omsettningen med hjep av Facebook-annonser.

De får fantastiske resultater i forskjellige bransjer slik som nettbutikker, lokale restauranter, mat butikker, digitale utgivere og digitale markedsførere. Jeg anbefaler dem faktisk til alle som ønsker å øke synligheten på om hva de gjør.

Fakta:

Internett har virkelig forandret hvordan bedrifter annonserer produkter og tjenester.

Den tradisjonelle annonseringsmetoden med avisannonser, tv, radio eller magasiner er vanligvis for dyrt.

Før sosiale medier eksisterte, brukte selskaper Google AdWords til internettannonsering.

Nå er tiden moden for reklame på sosiale medier og spesielt Facebook-annonser.

Sosiale medier har forandret alt.

Annonsering har nå blitt utrolig rimelig.

Ja, det er korrekt!

Med bare 50 Kroner om dagen kan du nå en rekke mennesker på Facebook.

Det er uten tvil de rimeligste annonsene du kan få.

Hvis du ikke er villig til å bruke 50 Kroner om dagen på annonser vil folk aldri få vite at du eksisterer.

Hvordan kan de kjøpe noe de ikke vet eksisterer?

En ting er i hvert fall sikkert.

Det finnes svært mange annonseplattformer i dag.

Vi har Google, Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Twitter og mange andre. Blant disse plattformene utmerker Facebook seg for praktisk talt alle typer virksomhet.

Jeg har sett en rekke bedrifter lykkes gjennom Facebook. Frisører, Tannleger, Restauranter, hjemmebaserte forretninger, små og store bedrifter, til og med forfattere. De fleste fikk flere betalende betalende kunder gjennom Facebook-annonser.

Hvorfor gjør de det?

La oss grave litt dypere

Til å begynne med…

1. Er Facebook-annonser virkelig effektiv?

Ja, selvfølgelig

Facebook har allerede over 2 milliarder aktive brukere i verden. I Norge er det ca. 3,2 millioner personer med Facebook profil, og ca 2.7 millioner sjekker Facebook daglig (2016).

Tenk det publikumet som du kan nå ut til – det er nesten hele Norge.

Dette nummeret alene burde overbevise deg om å bruke Facebook-annonser.

Både B2B og B2C-selskaper har suksesshistorier med Facebook-annonser.

Facebook er den klart ledende sociale plattformen, så ikke kast bort tiden.

Ifølge en eMarketer-studie, anser 96% av sosiale media markedsførere at Facebook er den mest effektive sosiale media-annonseringsplattformen.

Hvis du er en gründer eller allerede har en etablert forretning, bruk Facebook til å konvertere flere betalende kunder

2. Er Facebook-annonser brukervennlig og lett å sette opp?

Ja absolutt.

Annonsering kan ikke bli enklere enn med Facebook.

Den mest åpenbare ting en bedrift kan gjøre på Facebook, er å opprette en Facebook side.

Fra denne siden kan bedriften dele grunnleggende informasjon, dirigere besøkende til sine egne nettsider, dele eksklusiv informasjon med følgere, informere kunder om kampanjer og til og med selge direkte.

Du trenger ikke å være en spesielt teknisk interesert person for å kunne bruke Facebook.

I forhold til Google Adwords, er å bruke Facebook utrolig mye enklere.

Over tre millioner bedrifter annonserer aktivt på Facebook.

Og den beste delen?

Det kommer bare til å koste deg 50 kroner.

Kan du komme på et annet markedsføringsverktøy bedre enn Facebook?

3. Du kan nå et spesifikt publikum

Ved markedsføring er det viktig å nå ut til det rette publikumet. Med Facebook-annonser kan du nå forskjellige målgrupper.

Du kan enten bruke en målgruppe eller en kombinasjon av flere målgrupper:

  • Språk
  • Kjønn
  • Geografi
  • Høyskole
  • Alder
  • Interesser (eller jobbtitler)
  • Utdanningsnivå
  • Arbeidsplass
  • Kategorier
  • Forholdsstatus
  • Dine egne e-postlister
  • Skole
  • Universitetsgrad

Du kan skreddersy dette basert på produktet eller tjenesten du annonserer.

4. Facebook-annonser kan tilpasses

Annonsekampanjer er svært enkle å tilpasse. Du kan opprette annonsen slik du ønsker den. Hvert element i kampanjen kan også tilpasses. Det inkluderer:

  • Målgruppe’
  • Budgivning
  • Kampanjemål
  • Leveringsoptimalisering
  • Plattformer

5. Facebook leverer nye funksjoner hver måned

Jeg kan ikke komme på en annen markedsføringsplattform som kan holde tritt med Facebook sine nye funksjoner hver måned. I gjennomsnitt har de rundt 6 oppdateringer. Så da er det er over 70 nye og forbedrede funksjoner hvert år!

Hvordan lykkes med Facebook-annonser?

Høres lett nok ut. Men

Det er ikke nok å bare lage den beste Facebook-annonsen for siden din.

Du må sjekke om kampanjen går jevnt og problemfritt.

Test kampanjene dine for å vite hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Bruk deretter de nye kunnskapene dine til eksisterende og fremtidige annonsekampanjer på Facebook.

Å overvåke kampanjene dine er like viktig som å lage dem. Du trenger å vite om hva som faktisk fungerer godt.

Hvorfor det er viktig med merkekjennskap

Å skape et innovativt produkt eller en tjeneste er viktig i det første trinnet. Det andre er å la folk få kjennskap til det. Hvem skal kjøpe produktet eller tjenesten hvis du ikke har et publikum? Den beste måten å komme i kontakt med betalende kunder er gjennom annonsering.

Å markedsføre en bedrift er ikke en enkel oppgave. Innsatsen bør dobles eller tredobles om du ønsker å nå et bredere publikum. Komme opp med en hensiktsmessig annonse er en annen ting å vurdere. Det er avgjørende for å skape en annonsekampanje som kunder ikke kan motstå.

Til nå har du kansje innsett at

Facebook er muligens den beste markedsføringsplattformen for akkurat dette. Hvorfor? Det koster bare 50 Kroner om dagen.

Det er så lite som 1500 Kroner per måned.

Og du har en sjanse til å komme i kontakt med nesten alle i Norge! Det er virkelig forbløffende, når du tenker på det.

Facebook har alt du trenger for å oppnå markedsføringsmålene dine. For mange bedrifter er markedsføring med Facebook-annonser nå synonymt med suksess.

Follow

About the Author