Riktig markedsførings-stack gir flere kunder

By Are Casilla | Digital Markedsføring

markedsførings-stack visualisert

Hvordan skaffe nye kunder med riktig Markedsførings-Stack

Her er saken:

Ideen om automatisert markedsføring og digital markedsføring er noe vi alle er kjent med, selv om terminologien kan være varierende.

Markedsføringsautomasjon er en markedsforings-stack for tilpassing, innsamling av data, sparing av tid, eliminering av feil og forbedring av effektiviteten for et bredt spekter av markedsføringsoppgaver via flere kanaler.

Verden av markedsføringsteknologi kan være forvirrende. I 2016 vokste utbreddelsen av markedsføringsteknologi til mer enn 3500 internasjonale selskaper, ifølge ChiefMarTec.

Dette er ikke bare et høyt tall; Det gir oss også innsikt i hvordan markedsførere tenker.

Vi bruker ikke alltid en stor programvareleverandør for alle markedsføringsfunksjoner.

Mange foretrekker å bruke den best tilgjengelige løsningen for veldig spesifikke markedsføringsproblemer.

Summen av alle disse teknologiene kalles ofte markedsførings-stack. Les videre for å lære mer om hvorfor markedsførings-stacker er viktige og hvordan jeg kom fram til vår.

Hva er en markedsførings-stack?

En markedsførings-stack er en gruppe av teknologier som markedsførere kan bruke til å utføre, analysere og forbedre sine markedsaktiviteter.

Dette inkluderer alle teknologier som et markedsføringsteam kan bruke, fra markedsautomatisering til databerikning og analyse.

Jeg har ikke en markedsførings-stack. Hvorfor skal jeg bry meg?

Enten du har hørt ordet eller ikke, hvis du driver med digital markedsføring har du din egen markedsførings-stack; Det er samlingen av programvare du bruker for å forbedre og utføre markedsføringen din.

Siden markedsføring nå innebærer tekniske ferdigheter som Javascript og avanserte og effektive datatilkoblinger (API), må du vite om din stack fungerer på en korrekt måte. Det betyr at det er viktig å ikke bare forstå hvilke teknologier du bruker, men også hvordan dataene dine flyter mellom dem.

Hvordan ser en markedsførings-stack ut?

Markedsførere visualiserer sine markedsføring-stacker på en rekke forskjellige måter.

Hva er det som inngår i en markedsførings-stack? Det vil være forskjellig for alle selskaper, og kan endres over tid.

Øverst på siden ser du hvordan jeg har visualisert vår egen markedsførings-stack.

Under er en liste over de forskjellige markedsførings-teknologier som vi bruker i de forskjellige fasene av kundereisen.

Betalte media og søk skaper kjennskap

Ifølge en eMarketer-studie, anser 96% av sosiale medier markedsførere at Facebook er den mest effektive sosiale media-annonseringsplattformen.

I de siste årene har reklame på sosiale medier vokst til en svært populær markedsføringskanal. Det er fordi dette er nå en av de mest effektive betalte annonseringskanalene.

Facebook-annonser fungerer svært godt både for B2C og B2B-selskaper. Det er mange suksesshistorier som viser store økninger i salget etter annonsering på Facebook.

Betalt søk ved hjelp av Adwords er også en stor del av den digitale markedsføringsstrategien. Mange har også funnet stor suksess ved å bruke retargeting. Ikke bare rekker du ut til nye potensielle kunder, det øker også kundens merkevare kjennskap.

Effektiv retargeting er helt nødvendig for å skape økt kunde-kjennskap.

Sosial

Sosiale medier er en svært viktig del av enhver digital markedsføringsstrategi. Vi bruker vanligvis de mest kjendt Facebook, Twitter, Linkedin og Instagram. For å pakke alt sammen i ett er Buffer normalt vår go-to sosiale admin plattform.

Nettsted Infrastruktur

Det er mye som inngår i å sette opp en nettsted. Vi elsker absolutt WordPress CMS, og vi bruker vanligvis konverteringsfokuserte temaer fra Thrive sammen med Thrive Leads for Landing Pages.

En annen viktig faktor for hurtighet er bruken av innholdsleveringsnettverk (CDN). Vi har valgt Amazon CloudFront og hosting på Amazon AWS som har oss dekket 24×7. For utvikling er det vanskelig å slå GitHub. Vi kunne muligens satt opp en mini-stack bare på GitHub.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO er en stor del av ethvert vellykket markedsføringsinitiativ. Utenom Googles verktøy for nettredaktører, er verktøy som Ahrefs og ScreamingFrog avgjørende for å gjennomgå, måle og revidere nettsteder. De hjelper oss med å bedre fremheve tekniske problemer og forbedre innholds- og søkeordstrategi.

Marketing Automation

Marketing automation gjør det enkelt å måle effekten av markedsføringen og er en viktig del av vår markedsførings-stack. Du kan enkelt se, hvilke markedsføringstiltak som faktisk fungerer, og hva som ikke fungerer. Ikke minst får du full oversikt over hva et lead koster og hva en ny kunde koster.

Mautic er grunnmuren i vår markedsførings-stack. Nesten alle teknologiene vi bruker kobles til Mautic. Det er også mange som bruker Hubspot som grunnmur. Hubspot er et veldig bra verktøy som koster mer.

Dialogløp (Nurturing) – Hva er Retargeting

Den mest vanlige Facebook-retargeting taktikken er å rette relevante annonser til besøkende som allerede har besøkt en nettside. For å vise Facebook-annonser til en bestemt målgruppe som har besøkt nettstedet, må vi ha en Facebook Pixel på plass. Den anbefalte måten å installere Facebook Pixel er via Google Tag Manager (GTM).

Retargeting av nettsteds besøkende er et enkelt konsept. Når noen besøker en side med din Facebook-pixel, legges de til din besøksliste i Facebook Business Manager. Du kan da inkludere de besøkende some en målgruppe i Facebook-annonser kampanjer.

Hva er AdWords remarketing

Google AdWords remarketing er en form for annonsering som gjør at nettsteder kan vise målrettede annonser til brukere som allerede har besøkt nettstedet deres. Tidligere besøkende vil se disse annonsene mens de surfer på nettet, ser på YouTube-videoer eller leser nyhetssider. Dette holder merkevaren din på topp og tiltrekker besøkende til å komme tilbake for mer.

Hvis du annonserer på Google, er alt du trenger å gjøre å legge til AdWords-taggen din på nettstedet eller destinasjonssidene dine, slik at besøkende kan bli lagt til I remarketing gruppene dine. Du kan tilpasse koden for forskjellige sider for å filtrere bestemte produkter.

Remarketing, også kjent som retargeting, kan øke konverteringsfrekvensene dine dramatisk.

Dette skyldes at tidligere nettside besøkende, som allerede er kjent med merkevaren din, har en høyere sannsynlighet til å bli kunder eller gjennomføre andre verdifulle handlinger på nettstedet ditt.

For eksempel, la oss si at du driver en bedrift som selger kontor-utstyr. Du kan opprette et «kopimaskin» remarketing gruppe basert på folk som besøker nettstedet ditt der du selger kopimaskiner. På denne måten kan du vise spesifikke besøkende svært målrettede visningsannonser som markedsfører kopimaskinene dine. Du vet allerede at de er i markedet for kopimaskiner, og nå kan du nå dem, kanskje med et spesialtilbud.

Interoperabilitet

Å få alle disse systemene til å snakke godt sammen er vanskelig. Altså, veldig vanskelig. Verktøy som Mautic, Hubspot , MySQL, Zapier og Google Tag Manager (GTM) hjelper markedsførere til å koble sammen komplekse løsninger uten mye kode, men ingenting vil løse alle dine problemer enkelt. Vi har noen ganger trengt å bygge noen interne webhooks og API’er på toppen av disse for å få alt til å fungere som det skal.

Google Tag Manager (GTM)

Før Google Tag Manager (GTM), måtte JavaScript tracking på nettstedene dine være hardkodet. Med andre ord, du ble tvunget til å samarbeide med webutviklere for å gjøre selv de minste endringene i nettsted trackingen din.

Kort sagt, jeg elsker måten GTM gir meg et vennlig brukergrensesnitt som går meg gjennom å skape sporingsmerker trinn for trinn, noe som eliminerer behovet for å ha lang erfaring med JavaScript. For å komme i gang, legger du bare til den GTM-tilpassede sporingskoden, også kalt container tag, til nettstedet ditt.

Markedsførere vil ha tagg-administrasjon som er enkel, pålitelig og integreres lett med eksisterende systemer. Dette leverer GTM. Du starter kampanjer raskere, slik at du kan ta raskere avgjørelser.

Kort sagt, GTM er en brukervennlig og gratis løsning for å administrere tagger eller utdrag av JavaScript som sender informasjon til tredjeparter fra andre nettsider. Deretter er det veldig enkelt å legge til andre produkter på nettstedene dine som AdWords-tagger, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag, Mautic-sporing og Google Analytics.

Detaljert analyse og presentasjon

Det er vanskelig å slå Google Analytics når det gjelder fleksibilitet og verdi hvis Analytics er satt opp korrekt. Dette er et uvurderlig verktøy for enhver digital markedsfører, men detaljene kan være vanskelige. Det er så mye spennende i dette verktøyet at å forstå hva som er nyttig for deg, kan bli et spørsmål i seg selv.

Som de alltid sier, «Hvis du ikke kan måle det, skjedde det ikke.» Bedrifts-analyser er en stor del av en markedsførers jobb. På slutten av dagen må vi påvirke bunnlinjen.

For å utføre effektive analyser og forretningsmessig intelligens kan vi bruke nyttige verktøy for å presentere dataene. Min favoritt Databox hjelper oss da med å forandre tallene til enkle brukervennlige markedsførings-paneler, noe som er viktig for å være en vellykket markedsfører.

Overvåking av nettsted og skjemainnsending

Enhver ansvarlig markedsfører vet at hvis nettstedet ditt er nede, vil du ikke tjene penger eller generere leads og kunder. Derfor holder vi et kontinuerlig øye på nettstedet ved hjelp av automatisering. Det er viktig å overvåke tilgjengeligheten av nettsidene dine døgnet rundt, 365 dager i året. Internasjonale selskaper bør overvåke tilgjengeligheten fra flere steder i verden.

Hvor lang tid tar det for at nettstedet ditt har lastet? Hvordan endres lastningstiden over en lengre periode? Ved å konstant overvåke disse parameterne vil du kunne identifisere de enkelte elementene som er ansvarlige for treg lastningstid.

Fungerer alle nettsidene på en korrekt måte? Hva med nettbutikken? Alt burde fungere godt, fra nettsiden til handlekurven, til landingssiden. Når det gjelder nettprosesser, er det viktig å overvåke en hel rekke nettadresser og hendelser.

Funker landings-sider og skjemainnsendingen fremdeles? Den eneste måten å være sikker på er å bruke automatiserte testverktøy som hele tiden tester skjemainnsending og landings-sider. For å gjøre dette effektivt bruker vi blandt annet Nagios, PHPUnit og Laravel Dusk.

Oppsummering

Den digitale markedsførings-stacken er viktig for enhver bedrifts suksess i dagens samfunn.

Desto tidligere du bygger din og jo mere tanker du legger inn i det, jo bedre er det. Begynn med en sterk grunnmur og bygg deg opp mot dine nåværende og fremtidige behov, slik at funksjonene kan vokse sammen med bedriften din.

Har du en foretrukket markedsførings-stack eller strategi? Vennligst del den. Jeg elsker å diskutere digital markedsføring.

Follow

About the Author