Fungerer nettstedet ditt effektivt?
Entrepreneur og digital markedsførings veteran Neil Patel har kommet opp med 8 spørsmål enhver besøkende på nettstedet ditt vil ha svaret på innen 10 sekunder.
Først og fremst vil de vite hvilket produkt/tjenester du tilbyr. Din første prioritet blir dermed å forklare hvilket produkt / tjeneste som er tilbudt på nettstedet din og hvem du er.
Etter å ha etablert hva du tilbyr og hva dette innebærer, må du svare på hvordan det vil forbedre livene deres og løse eventuelle problemer de opplever.
Her må du raskt forklare hvorfor ditt produkt / tjeneste vil være for dem. Du må hovedsaklig promotere produktet eller tjenesten din på en slik måte slik at besøkene blir inspirert til å handle hos deg.
Du bør du sørge for at besøkende kan finne prisinformasjon med ett enkelt klikk. Å få dem til å gå gjennom mange sider vil bare frustrere dem, og mange vil da søke videre før de får sjekket ut siden din.
Det viktig å raskt skille seg fra andre konkurrenter og etablere en unik identitet. Selv om det ikke er nødvendig å putte detaljert informasjon direkte på ditt nettsted (dette er vanligvis på din «om oss» side), er det smart å vise hva som gjør deg spesiell.
Besøkende må få tilgang til informasjonen de leter etter i løpet av få sekunder. Besøkende vil vanligvis bruke navigasjonsmenyen til å orientere seg. Hvis den blir for komplisert eller vanskelig, vil dette ikke være hjelpsomt.
Forbrukere ønsker vanligvis en validering av et produkt/tjeneste før de kjøper. Hvis du er i stand til å vise brukere av produktet ditt, vil dette sannsynligvis berolige besøkende. Å vise logoer fra leverandører og merker du gjør forretninger med kan være veldig hjelpsomt.
Andre effektive teknikker inkluderer uttalelser og anmeldelser fra påvirkere og viktige personer.
Mange kunder kan være skeptiske, og dermed er det viktig å etablere tillit fra starten av.
Det er frustrerende å ikke finne kontaktinformasjonen til en bedrift. Det er viktig å inkludere en «Kontakt» -del på en plass som er lett å finne.
Kilde:
Crazy Egg Blog: The Daily Egg