8 spørsmål alle nettsted besøkende ønsker svar på innen 10 sekunder

By Business101 | Nyheter

Fungerer nettstedet ditt effektivt?

Entrepreneur og digital markedsførings veteran Neil Patel har kommet opp med 8 spørsmål enhver besøkende på nettstedet ditt vil ha svaret på innen 10 sekunder.

1. Hva selger du?

Først og fremst vil de vite hvilket produkt/tjenester du tilbyr. Din første prioritet blir dermed å forklare hvilket produkt / tjeneste som er tilbudt på nettstedet din og hvem du er.

2. Hvorfor skal de bry seg?

Etter å ha etablert hva du tilbyr og hva dette innebærer, må du svare på hvordan det vil forbedre livene deres og løse eventuelle problemer de opplever.

Her må du raskt forklare hvorfor ditt produkt / tjeneste vil være for dem. Du må hovedsaklig promotere produktet eller tjenesten din på en slik måte slik at besøkene blir inspirert til å handle hos deg.

3. Hvor mye koster det?

Du bør du sørge for at besøkende kan finne prisinformasjon med ett enkelt klikk. Å få dem til å gå gjennom mange sider vil bare frustrere dem, og mange vil da søke videre før de får sjekket ut siden din.

4. Hva gjør du og ditt produkt annerledes?

Det viktig å raskt skille seg fra andre konkurrenter og etablere en unik identitet. Selv om det ikke er nødvendig å putte detaljert informasjon direkte på ditt nettsted (dette er vanligvis på din «om oss» side), er det smart å vise hva som gjør deg spesiell.

5. Kan jeg enkelt navigere nettstedet din?

Besøkende må få tilgang til informasjonen de leter etter i løpet av få sekunder. Besøkende vil vanligvis bruke navigasjonsmenyen til å orientere seg. Hvis den blir for komplisert eller vanskelig, vil dette ikke være hjelpsomt.

6. Hvem andre bruker produktet?

Forbrukere ønsker vanligvis en validering av et produkt/tjeneste før de kjøper. Hvis du er i stand til å vise brukere av produktet ditt, vil dette sannsynligvis berolige besøkende. Å vise logoer fra leverandører og merker du gjør forretninger med kan være veldig hjelpsomt.

Andre effektive teknikker inkluderer uttalelser og anmeldelser fra påvirkere og viktige personer.

7. Kan jeg stole på deg?

Mange kunder kan være skeptiske, og dermed er det viktig å etablere tillit fra starten av.

  • Hvordan kan du skaffe deres tillit? Noen muligheter du har er for eksempel:
  • Inkluder firmaets fysiske adresse
  • Oppgi telefonnummeret ditt
  • Legg en lenke til retningslinjene dine
  • Gi grunnleggende imformasjon om returnering av produkter
  • En nettside som ser profesjonell ut er også viktig. Det skaper tillit.

8. Hvordan kan jeg kontakte deg?

Det er frustrerende å ikke finne kontaktinformasjonen til en bedrift. Det er viktig å inkludere en «Kontakt» -del på en plass som er lett å finne.

Kilde:

Crazy Egg Blog: The Daily Egg

Follow

About the Author