Hvordan Skrive Fantastiske Produkt Historier

By Are Casilla | Digital Markedsføring

Ville det ikke vært fantastisk om du kunne skrive fantastiske produkt historier?

Du har prøvd alt, men ingenting funket.

Alle har vært der

Jeg kjenner følelsen

Så hva kan du gjøre med det?

Sjekk dette:

Det er her Heltens Reise kommer for å hjelpe deg.

Heltens Reise har generert milliarder av dollar i fortjeneste for Helte baserte Blockbuster kjeder som Star Wars, Lord of the Rings, Twilight, Harry Potter, og Marvel Filmene.

For den morderne tekstforfatter og markedsfører, er Heltens Reise en sann og velprøvd formel.

Heltens Reise har vanligvis 12 trinn og mange bøker har blitt skrevet om den.

Husk i Heltens Reise (For Markedsførere), er produktet ditt guiden, ikke helten.

Trist men sant!

Du er ikke helten!

Istedenfor så er du kjøretøyet som hjelper dem oppnå et ønsket resultat.

Hvorfor burde de bry seg?

Hvordan ser livet deres ut før og etter produktet eller tjenesten din?

Nesten alle filmer i verden er bygd på de 12 trinnene til Heltens Reise.

Jeg forandret instilling når jeg endelig lærte og forsto konseptet bak Heltens Reise.

Coca Cola gjorde tilhengerne sine om til helter da de ba kunder sende inn video klipp, og fikk 400 helte innleveringer.

Ekspert markedsførerne til Coca Cola vet hva de holder på med.

Så valgte de ut de 40 beste innleveringene.

Se på denne linken: Dette er Coca Cola’s bruker innhold.

Kundene lever i sin egen verden, ikke vår.

Gode markedsførere starter og ender historien i kunden sin verden.

Som en «outsider» til deres verden, står vi i en perfekt posisjon til å få dem til å se verden i et annet lys.

Ved å gjøre det, kan vi forsiktig dra dem inn i utfordringene deres.

Etter det, viser vi dem den magiske kraften til løsningen vår og lar dem visualisere godene de kan levere til organisasjonen sin: noe som gjør dem til helter.

Husk alltid dette;

Leseren din, prospektet og klienten er helten.

De er på sine egne reiser

Produktet vårt er bare Mentoren og Guiden deres.

Alt du selger er kjøretøyet.

Du kan ikke være helten.

Du kan ikke være tingen som fikser problemet.

Du er det eneste kjøretøyet som lar dem nå målet de ønsker å nå.

Hvis du ikke er kjent med Heltens Reise, finn tid til å lese om den.

Det er veldig interessant – du kommer til å lære mye. Du kan også kjøpe disse bøkene.

Forfatterne forklarer i full detalj hvordan Heltens Reise funker.

The Writers Journey: Mythic Structure for Writers

The Hero with a Thousand Faces – Joseph Campbell

De 12 trinnene i heltens reise kan effektivt bli tatt i bruk til innholds markedsføring, filmer og bøker.

Du burde virkelig forstå dem i hvert fall om du jobber med markedsføring, forretninger og salg

De tolv trinnene til Heltens Reise

1. Vanlig Verden

Helten eksisterer i denne verdenen.

Det er en trygg havn.

Her lærer vi viktige detaljer om helten blant annet ferdigheter, natur, unike karakteristiske trekk og problemer.

Du kan kjenne deg igjen i helten i dette trinnet. Han er akkurat som oss.

2. Et Kall til et eventyr

Den vanlige verden er forstyret av en ny utfordring som helten må påta.

I dette trinnet, forandrer livet til helten seg.

Det er et kall til handling og det trenger ikke nødvendigvis å være noe dramatisk.

Husker du Bilbo sin invitasjon fra dvergene? Eller Harry Potter sitt brev fra Trollmannsskolen Galtvort?

3. Nektelse av Kallet

Dette er den viktigste delen

Helten vil nøle og tvile på om han er villig til å ta kallet eller ikke

Han ville foretrekke komforten i hjemmet sitt ovenfor usikkerheten i fremtiden.

Risikoen involvert burde være klar for publikum.

De vil bli tvunget til å ta del av heltens reise når de lærer om farene og sannsynligheten for tap.

4. Møte med Mentoren

Helten trenger noen for å hjelpe han på reisen.

Det er her mentoren kommer inn.

Han gir råd, trening, innsikt og sannsynligvis magiske ferdigheter til helten.

Det helten lærer fra Mentoren vil gi han mot til å møte de fremtidige problemer og utfordringer.

Mentoren kan være en person, et kart, eller et annet viktig objekt.

Bilbo hadde Gandalf og Harry hadde Humlesnurr.

5. Krysse Tersklene

Helten møter en hendelse som tvinger han til å forplikte seg til den nye verdenen.

Noen nær han kan bli kidnappet eller bortført og han har ikke en annen løsning enn å forplikte seg.

Han kan forlate hjemmet sitt, eller bare gjøre noe som han aldri trodde han kunne gjøre.

6. Vanskeligheter, Allierte, Fiender

Hva er en god historie uten allierte, fiender og mange vanskeligheter? Dette er delen hvor heltens ferdigheter, kraft og kunnskap er testet. Vi kommer til å lære om svakheten hans også. Han har en sjanse til å vinne over alle utfordringene liver kaster på han.

7. Nærme seg den Innerste Hulen

Dette kan ta form som en ekte hule, en stor fare eller en fryktelig konflikt.

Forberedelser må bli gjort for å forsyne helten med alt han trenger for det ukjente.

Publikum vil i denne delen forstå hvor hardt livet er for helten.

8. Ildprøven

Dette er en liv eller død situasjon for helten – den ultimate prøven.

Her møter han den mest utfordrende utfordringer som kan lede til døden hans.

Helten kan dø figurativt eller bokstavelig talt og bli gjenfødt.

Ildprøven er den viktigste delen i heltens reise.

Alt han har lært fra Mentoren sin vil bli satt på prøve.

9. Belønning

Det må være en belønning for å vinne en krevende ildprøve.

Den kommer i forskjellige former – en større kunnskap, et magisk sverd, eller en annen skatt.

I denne delen vil han forberede seg på reisen hjem. Han trenger ikke å feire og istedenfor kjappe seg med å komme til det trygge stedet sitt.

10. Reisen Hjem

Du tror det er ferdig, men det er det ikke. Heltens reise er ikke over enda. Han kan tro at alt er over, men noe må bli tatt hånd om først.

11. Oppstandelse

Dette er klimakset i historien – noe du ikke burde gå glipp av. Helten vil stå imot den siste kampen. Han vil sloss mot noen sterkere enn seg selv. Om han taper, vil kanskje andre enn han lide. Til slutt, vil det gode vinne over det onde. Helten vil vinne!

12. Kommer tilbake med en kjele Felixir (Medisin)

Helten vil være en forandret mann når han kommer tilbake til den Vanlige Verden. Det er her han feirer, og publikum feirer med han også.

Konklusjon

Det er viktig å huske at gode historier og innhold ikke er delt opp i 12 like segmenter hvor man er like lenge i hver del. Noen deler er stormet igjennom, andre kan bare bli hoppet over.

Ingen kommer til å følge like mye med på dine forretninger som de ville gjort med en stor film. Men det betyr ikke at din historie ikke er viktig. Om du kjenner din forretning fra innsiden ut, gjør det deg veldig relevant. Det vil bygge et rykte som putter hode og skuldrene dine over tilsvarende forretninger uten en historie.

 

Follow

About the Author